۰
راز دنت

انواع فایل روتاری دندانپزشکی

انواع فایل روتاری دندان

فایل روتاری دندان یک ابزار تخصصی در حوزه ترمیم ریشه دندان است که توسط دندانپزشکان برای تمیز کردن و شکل دادن به کانال های ریشه در طول درمان ریشه استفاده می شود. این فایل‌ها معمولاً از آلیاژ نیکل-تیتانیوم ساخته می‌شوند که انعطاف‌پذیری و استحکام لازم برای هدایت آناتومی پیچیده و منحنی کانال‌های ریشه را فراهم می‌کند. فایل‌های روتاری دندان که بر روی یک هندپیس نصب شده‌اند، با سرعت بالا می‌چرخند و به طور موثر بافت پالپ عفونی یا نکروزه را از بین می‌برند و همزمان به کانال شکل می‌دهند تا تمیز کردن کامل و پر کردن مناسب را تسهیل کند. استفاده از این فایل‌ها دقت را افزایش می‌دهد، زمان پروسیجر را کاهش می‌دهد و با اطمینان از آماده‌سازی یکدست‌تر و کنترل‌شده کانال در مقایسه با فایل‌های دستی، میزان موفقیت کلی درمان‌های ریشه را بهبود می‌بخشد.

 

مقایسه انواع فایل پروتیپر روتاری

فایل های پروتیپر روتاری Rotary protaper files جز بهترین فایل های روتاری هستند. این فایل ها در سه نسل اینورسل، گلد و نکست عرضه می شوند. فایل های Next جدید ترین نوع فایل های روتاری پروتیپر می باشد. این فایل ها به دو دسته S و F تقسیم می شوند نوع S آنها مناسب برای شکل دهی کانال دندان است و نوع دیگر ان که F است برای مرحله نهایی دندان است.

 

انواع فایل های روتاری دندانپزشکی

فایل‌های روتاری در اشکال و اندازه‌های مختلف برای آناتومی‌های کانال ریشه و اهداف درمانی مختلف ارائه می‌شوند. حرکت چرخشی این فایل‌ها خطر شکستگی ابزار را کاهش می‌دهد، کارایی برش را افزایش می‌دهد و امکان شکل‌دهی دقیق‌تر و ثابت‌تر کانال ریشه را فراهم می‌کند. با این حال، استفاده از فایل های روتاری نیازمند تکنیک، آموزش و تجربه مناسب است.

انواع فایل روتاری دندانپزشکی

فایل روتاری دنکو

فایل روتاری برند دنکو ساخت چین است. این برند فایل روتاری یکی از شناخته شده ترین برند های فایل روتاری است که در بازار ایران به خوبی معروف شده است. این فایل ها قابلیت بالایی برای ترمیم های کانال های منحنی در خود دارند.انعطاف پذیری بالا و جنس نیکل تیتانیوم از خصوصیات این فایل های روتاری هستند. این فایل روتاری با تکنولوژی حرارتی خود و گرم کردن فایل روتاری و همچنین ایمنی بالا باعث جلوگیری انحراف کانال ریشه دندان می شود.

فای روتاری SP1

فایل روتاری sp1 ساخت چین است. این فایل روتاری بسیار انعطاف پذیر super flexible از آلیاژ نیکل تیتانیوم ساخته شده است. این فایل روتاری در سایز های گونتگون ساخته می شود. لازم به ذکر است که فایل روتاری sp1 بصورت آسورت نیز وجود دارد که از هر سایز یک عدد، در بسته های آسورت قرار داده شده است . فای روتاری sp1 با انعطاف پذیری بسیار بالای خود برای کانال های خمیده و دارای انحنای زیاد مناسب است. همچنین طراحی ویژه این فایل شکل دهی مناسب کانال های بزرگ  ریشه را فراهم آورده است.

فایل روتاری IMD

فایل روتاری IDM ساخت کشور چین است. این فایل روتاری از جنس نیکل تیتانیوم ساخته شده است و جز فایل های دندانپزشکی پرمصرف در بازار  ایران به شمار می آید. این فایل های وتاری با توجه به کیفیت ساخت و فلز به کار رفته در ساخت آن ها می توانند کانال هایی با انحنای بالا را نیز به راحتی شکل دهند و پزشکان می توانند بدون نگرانی از شکست فایل در هنگام عصب کشی به ترمیم خود بپردازند.

فایل روتاری نئولیکس

فایل روتاری نیولیکس ساخت کشور فرانسه بوده است. این شرکت که یکی از پیشگامان در زمینه درمان ریشه دندان است در قسمتی از بدنه محصول بخش مستطیلی شکلی است که انعطاف پذیری چشمگیری به ان بخشیده است. این موضوع موجب می شود این فایل بتواند توسط انواع روتاری دندانپزشکی، هر کانال ریشه ای را به خوبی درمان کند.

Neolix یک فایل روتاری نیکل-تیتانیوم است که جهت شکل دهی کانال تا انتها طراحی شده است. عملیات حرارتی اختصاصی می تواند انعطاف پذیری و مقاومت در برابر خستگی را به طرز چشمگیری در این فایل افزایش دهد.

فایل روتاری  croco

شرکت کروکو croco یک شرکت ایرانی بوده و فایل های روتاری نیز با همین نام در بازار به فروش می رسند. این فایل های روتاری در اندازه های مختلف موجود می باشند. این فایل ها به نسبت کیفیت و انعطاف پذیری قیمت مناسب تری نسبت به فایل های مشابه چینی دارد.

بهترین فایل روتاری

فایل روتاری گلدنت

فایل روتاری گلدنت یکی دیگر از فایل های روتاری اخت چین موجود در بازار ایران است. این محصول در سایز بندی های مختلف موجود می باشد. این فایل های روتاری دارای نشان CE اروپا است و با انواع دستگاه های روتاری قابل استفاده است.

فایل روتاری m3

فای روتاری M3 یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین فایل های روتاری در بازار است. این فایل ساخت کشور چین است. قیمت مناسب این فایل ها نسبت به برندهای مشهور و مقاومت بالای آن ها در برابر شکستن این برند فایل روتاری را در ایران بر سر زبان ها انداخت.

فایل روتاری لاستردنت

فایل روتاری لاستردنت یکی دیگر از رند های فایل روتاری است. این فایل روتاری ساخت چین و تحت لیسانس فرانسه است. این فایل های روتاری نیز از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

 

سخن پایانی

فایل های روتاری جز پر مصرف ترین ابزار های دندانپزشکی به شمار می آیند که در ترمیم های کانال ریشه مورد استفاده قرار می گیرند.

مطالعه بیشتر​
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش